Overslaan en naar de inhoud gaan

Het profiel van premium brand-kopers

Er was tot voor kort weinig bekend over mensen die dure merkartikelen kopen voor zichzelf of voor anderen. Brits onderzoek van Times…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder onderzoek had al aangetoond dat er verschillende typen consumenten zijn die premium brands aanschaffen. Zo zijn er de trend innovators, die zich willen onderscheiden van de massa, de label lovers, die graag showen met hun dure merkspullen, de shopping junkies, die gewoon dol zijn op winkelen, de affluent altruists (mensen die zich eigenlijk schuldig voelen over het feit dat ze zoveel geld uitgeven), de security seekers en de trusting traditionals. Al deze categorieën, met uitzondering van de trend innovators, kopen hun merkartikelen ook als cadeaus voor anderen.

related partner content for mobile comes here

(Bron: Admap)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in