Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen als trendscout

Omdat ze veel meer dan hun ouders openstaan voor nieuwe producten, fungeren in de meeste gezinnen de kinderen als trendscouts, aldus het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar volwassenen nogal eens verkrampt reageren op nieuwe ontwikkelingen, zijn jongeren veel sneller gewonnen voor iets onbekends. Mits het aansluit bij hun leefwereld. Met die wetenschap zouden veel bedrijven hun voordeel kunnen doen, want wie de jeugd heeft, heeft de ouders. De meeste jongeren zijn zelf trouwens ook behoorlijk draagkrachtig: in twee jaar tijd stegen de totale uitgaven van Duitse kinderen met maar liefst 24 procent naar een bedrag van ruim twintig miljard euro! Dat geld gaat voornamelijk op aan snoep en ijs (voor de zes- tot twaalfjarigen), respectievelijk tijdschriften, cd’s, uitgaan en bioscoopbezoek (voor de dertien- tot negentienjarigen).

related partner content for mobile comes here

En hoe breng je die producten aan de (jonge) man of vrouw? Ook daar is onderzoek naar gedaan. Crossmedia-marketing blijkt ook hier het toverwoord. Adverteren via de combinatie van gedrukte media, radio en tv, internet en live events werkt het beste, menen de onderzoekers. Daarbij natuurlijk wel letten op de leeftijd en de sekse van de doelgroep: de kleintjes lezen vooral stripbladen en kijken naar kinderprogramma’s, ouderen hebben een voorkeur voor soaps (meisjes) en sitcoms en cartoons (jongens), maar zijn in het algemeen het beste te bereiken met reclame op internet.

< SIZE=1>Bron: Absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in