Overslaan en naar de inhoud gaan

Kleine winst Parool in vierde kwartaal

Het Parool heeft in het laatste kwartaal van vorig jaar een kleine winst behaald van 318 duizend euro, tegen 1,1 miljoen verlies in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grootaandeelhouder Christiaan van Thillo maakte dat afgelopen vrijdag bekend, tegelijkertijd met de aankondiging dat Het Parool per 31 maart een tabloid wordt.

related partner content for mobile comes here

In het eerste jaar van zijn 'onafhankelijkheid' heeft Het Parool een verlies geleden van 924 duizend euro. In 2002, het laatste jaar dat de krant nog tot krantenconcern PCM behoorde, bedroeg het verlies 3,7 miljoen. De omzet van de krant zakte vorig jaar van 25,2 miljoen naar 24,2 miljoen.

Toen het dagblad begin vorig jaar op eigen benen kwam, steeg de betaalde oplage met zesduizend tot 76 duizend, maar in het derde kwartaal van vorig jaar was die winst weer weg.

Hoofdredacteur Erik van Gruijthuijsen denkt dat de formaatwijziging zijn krant aantrekkelijker zal maken voor jongeren en allochtonen. 'Jongeren vinden het broadsheet-formaat van kranten maar raar, met die grote, grijze pagina's. Tabloid doet het heel goed in de losse verkoop en is voor adverteerders aantrekkelijk. Het formaat past in een wereld die sneller en ongeduldiger wordt, het past ook goed bij de stad: je leest hem gemakkelijk in tram en café.'

Het Parool wordt ook inhoudelijk aangepast, zegt hij in de Volkskrant. Er wordt scherper geselecteerd, waardoor per pagina minder onderwerpen worden behandeld, die vervolgens uitgebreider dan tot nu toe worden belicht. De bijlage PS wordt in de nieuwskrant gevouwen. Ook gaat de krant meer aandacht aan media besteden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in