Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G en Unilever in zoveelste gevecht

Procter & Gamble (Ariel) en Unilever (Persil) zijn voor de zoveelste maal in een hevig gevecht verwikkeld om de toppositie op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

P&G staat er op het oog het beste voor: het bedrijf is onder de nieuwe CEO Alan Lafley drastisch afgeslankt en lijkt in topvorm. Unilever zit nog middenin een herstructurering en is druk bezig een groot aantal merken van de hand te doen. P&G plant een herlancering van Ariel, met als boodschap dat het middel nu dertig procent meer vlekverwijderend vermogen heeft. Bovendien wil men ‘een diepere emotionele verbinding met de klant maken’ en daarmee moet definitief worden afgerekend met aartsrivaal Persil, zo verwacht men. Maar experts hebben hun twijfels over deze zet van Ariel. ‘Persil heeft al veertig jaar een emotionele band met de Britse huisvrouw, dus Ariel is een beetje laat’, aldus een insider. En hoewel men het erover eens is dat Ariel het betere product is, wordt Persil als merknaam onverslaanbaar geacht. Innovatie en reclame spelen bij die merkentrouw volgens brand manager Andrew Watson een cruciale rol. Hoe dan ook: de eerste slag is alvast gewonnen door Persil. Het lanceerde zijn liquid capsules na die van P&G, en wist toch binnen drie maanden tweederde van het marktaandeel te veroveren.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Marketing Week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in