Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Wallie’ voor online aankopen

Een nieuwe prepaid-kaart met de naam Wallie moet extra impulsen geven aan de markt van verkopen via het internet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de kaart wil initatiefnemer Distri Group uit Wateringen de problemen bij internetbetalingen ondervangen. Wallie moet het gemak van de creditcard combineren met de veiligheid van de acceptgiro. Betalingen met een creditcard en de acceptgiro zijn nu goed voor bijna de helft van de internethandel. Maar slechts 49 procent van de internetgebruikers heeft een creditcard. Een geschikt betaalmiddel voor het web ontbreekt volgens Distri eigenlijk, want ook het gebrek aan veiligheid rond betalingen met de creditcard is een probleem.

related partner content for mobile comes here

Volgens het rapport Blauw 2003 geeft 52 procent van de Nederlanders die niet op internet kopen, aan dat ze daartoe wel zouden overgaan, als er een veilig betaalmiddel zou zijn. Dat betekent een potentieel van twee miljoen kopers. Daarnaast verwachten mensen die wel via internet betalen, dat ze dat met de komst van een goed betaalmiddel vaker zouden doen.

De Wallie-kaart is vanaf 4 oktober te koop in 3500 winkels (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in