BNN denkt 50.000 te halen


Dat meldt de GPD. De omroep moet voor 1 januari meer dan 150.000 leden tellen om ook na 2005 binnen het publieke bestel te mogen uitzenden. Begin september stond de teller op honderdduizend leden. Daarop startte de jongerenomroep de ledenwerfcampagne die één miljoen euro kost. Na ruim een maand zijn er zestienduizend leden bij, meldt de omroep op de site. ‘En dan houden we er al rekening mee dat sommige mensen hun belofte lid te worden niet nakomen. Dat getal op de site kan dus nog hoger uitpakken’, aldus Timmer.
De BNN-voorzitter verwacht dat de acties die de komende drie weken op de rol staan voldoende nieuwe leden opleveren om uit de gevarenzone te komen. Volgens het actieprogramma verschijnt er op 20 oktober een cd met een lied gezongen door Nederlandse artiesten. Daarnaast is er 27 oktober een grote ledenwerfshow op tv. Timmer hoopt dat die avond de grens van vijftigduizend leden wordt overschreden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Ik ben nu een stuk rustiger over de kans van slagen dan aan het begin van de campagne. Ik houd natuurlijk nog wel een slag om de arm, maar het lijkt er echt op dat we op eigen kracht voldoende leden binnenhalen en daarmee aantonen dat we over draagvlak in de samenleving beschikken’, aldus Timmer.
Mochten er eind deze maand toch nog te weinig leden zijn, dan overweegt Timmer een actie met het voltallige BNN-personeel. Ook heeft hij een aanbod van drie bedrijven die in hun marketingcampagne aandacht willen schenken aan de jongerenomroep.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid