Reclamecampagne Specsavers misleidend
Specsavers stelde in een reclamecampagne dat mensen bij Pearle 445 euro moesten betalen voor varifocale glazen, terwijl zij bij Specsavers veel goedkoper uit zijn. De rechter vindt dit misleidend, omdat bij Pearle ook goedkopere varifocale glazen te koop zijn voor zowel bijziend- als verziendheid.
De opticienketen had in de zomermaanden onderzoekers op pad gestuurd die bij concurrenten naar de prijs informeerden van varifocale glazen. De uitkomsten daarvan gebruikte Specsavers in een prijsvergelijkende campagne. Ook Hans Anders en Ander Huis zijn naar aanleiding daarvan naar de rechter gestapt. Die zaken dienen binnenkort.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaSpecsavers overweegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak. ‘Wij vinden onze advertenties niet misleidend, ze bieden consumenten helderheid in troebele opticienbranche. Wij zeggen: kijk eerst goed rond, voordat je een bril aanschaft. Het verschil tussen onze prijs en die van de concurrent is soms enkele honderden euro's groot', aldus Reidar Bakker, woordvoerder van Specsavers Opticiens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid