Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamecampagne Specsavers misleidend

De prijsvergelijkende campagne van Specsavers Opticiens is misleidend, zo heeft de rechtbank in Amsterdam donderdag bepaald in een kort…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Specsavers stelde in een reclamecampagne dat mensen bij Pearle 445 euro moesten betalen voor varifocale glazen, terwijl zij bij Specsavers veel goedkoper uit zijn. De rechter vindt dit misleidend, omdat bij Pearle ook goedkopere varifocale glazen te koop zijn voor zowel bijziend- als verziendheid.

related partner content for mobile comes here

De opticienketen had in de zomermaanden onderzoekers op pad gestuurd die bij concurrenten naar de prijs informeerden van varifocale glazen. De uitkomsten daarvan gebruikte Specsavers in een prijsvergelijkende campagne. Ook Hans Anders en Ander Huis zijn naar aanleiding daarvan naar de rechter gestapt. Die zaken dienen binnenkort.

Specsavers overweegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak. ‘Wij vinden onze advertenties niet misleidend, ze bieden consumenten helderheid in troebele opticienbranche. Wij zeggen: kijk eerst goed rond, voordat je een bril aanschaft. Het verschil tussen onze prijs en die van de concurrent is soms enkele honderden euro's groot', aldus Reidar Bakker, woordvoerder van Specsavers Opticiens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in