Overslaan en naar de inhoud gaan

De Luchtmacht virtueel 'beleven'

Steeds meer merken proberen consumenten te verleiden door ze een bijzondere ervaring te bieden. Ook bij het werven van personeel. De nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne wil de Luchtmacht meer aansluiten op de wereld van jongeren. Te beginnen met hun mediagedrag. Jongeren besteden immers steeds meer tijd op internet, maar verwerken informatie ook op een andere manier.

related partner content for mobile comes here

Baanzoekende jongeren willen meemaken wat er te beleven valt bij een organisatie. Hoe is het om te werken bij de Luchtmacht? Wat maak je mee? En heel concreet: hoe is het om te vliegen? Of om aan een Apache te sleutelen?

ARA maakte daarom een wervingscampagne rondom de website .
Alle onderdelen van de campagne, de tv-commercials bijvoorbeeld, zijn erop gericht om jongeren naar deze te leiden.

De website, die vanaf 1 juli live gaat, heeft de vorm van een virtuele basis: Base X.
Een basis die je ook kunt betreden. Om te ervaren hoe het is in de verkeerstoren, in een F-16, in de werkplaats, in de fitness-ruimten, in de bunker van de gevechtsleiding en het opleidingscentrum.

De website geeft volgens de makers een realistische kijk op de Luchtmacht. Op de organisatie en op de banen. Je kunt er het profiel van 16 beroepen bekijken, van luchtverkeersleiders tot bewakers.

Er zijn games die uiteenlopende groepen moeten aanspreken. En overal worden feitjes getoond of verteld door een Veiligheidsofficier die je als een buddy begeleidt. En natuurlijk zijn er overal mogelijkheden door te klikken naar de feitelijke vacatures en opleidingen van de Luchtmacht.

Aan de tweede en derde fase van de website wordt inmiddels gewerkt. Want jongeren zijn snel enthousiast, maar ook snel verveeld...

Concept: ARA
Technische realisatie: INDG Digitale Communicatie, RANj Serious Games

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in