De Luchtmacht virtueel 'beleven'
Met de campagne wil de Luchtmacht meer aansluiten op de wereld van jongeren. Te beginnen met hun mediagedrag. Jongeren besteden immers steeds meer tijd op internet, maar verwerken informatie ook op een andere manier.
Baanzoekende jongeren willen meemaken wat er te beleven valt bij een organisatie. Hoe is het om te werken bij de Luchtmacht? Wat maak je mee? En heel concreet: hoe is het om te vliegen? Of om aan een Apache te sleutelen?
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
ARA maakte daarom een wervingscampagne rondom de website werkenbijdeluchtmacht.nl.
Alle onderdelen van de campagne, de tv-commercials bijvoorbeeld, zijn erop gericht om jongeren naar deze website te leiden.
De website, die vanaf 1 juli live gaat, heeft de vorm van een virtuele basis: Base X.
Een basis die je ook kunt betreden. Om te ervaren hoe het is in de verkeerstoren, in een F-16, in de werkplaats, in de fitness-ruimten, in de bunker van de gevechtsleiding en het opleidingscentrum.
De website geeft volgens de makers een realistische kijk op de Luchtmacht. Op de organisatie en op de banen. Je kunt er het profiel van 16 beroepen bekijken, van luchtverkeersleiders tot bewakers.
Er zijn games die uiteenlopende groepen moeten aanspreken. En overal worden feitjes getoond of verteld door een Veiligheidsofficier die je als een buddy begeleidt. En natuurlijk zijn er overal mogelijkheden door te klikken naar de feitelijke vacatures en opleidingen van de Luchtmacht.
Aan de tweede en derde fase van de website wordt inmiddels gewerkt. Want jongeren zijn snel enthousiast, maar ook snel verveeld...
Concept: ARA
Technische realisatie: INDG Digitale Communicatie, RANj Serious Games
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid