Merkgroeivoorspellers
Merken die concurrenten voor willen blijven, doen er goed aan om in hun marktonderzoek én marketingactiviteiten heel ondemocratisch te focussen op de cruciale beïnvloeders van de toekomst.
De echte future shaper is een machtige combinatie van early adopter, persuasive connector (veel contacten, grote invloedssfeer) en new consumer. ‘Nieuwe consumenten’ zijn mensen die zich het meest bewust zijn van de vier megatrends in consumentenopinies; authenticiteit, individualiteit, sociale verantwoordelijkheid en tijdgebrek, en die van merken en bedrijven verwachten dat ze hier met oplossingen op inspelen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMet een speciale tool, Future-View, kunnen future shapers betrouwbaar worden geïdentificeerd. En dat is zinvol, want de kans is groot dat attitudes en gedragingen die bij future shapers overheersen zich in de nabije toekomst over de rest van de markt verspreiden. Zo bleken van veertig fmcg-merken de merken waaraan future shapers de voorkeur gaven in de volgende twee jaar een veel grotere groeikans te hebben.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid