Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA verwacht ‘BBC-tender’ snel uit te schrijven

BVA zegt in gesprek te zijn met PMA om tot een gezamenlijke, transparante aanpak te komen voor een alternatieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daartoe heeft het begin dit jaar Prof. Dr. Wim Driehuis aangesteld, om als onafhankelijk informateur te peilen of er bereidheid is om tot een samenwerkingsverband te komen. De diverse afnemers zouden zich idealiter organiseren in een Full Jic constructie. Net als dat het geval is bij bijvoorbeeld het SKO. NMR is een zelfstandige aanbieder van data. ‘De media en mediabureaus hebben in eerste instantie afwachtend gereageerd op dit samenwerkingsverband’, is te lezen in de elektronische BVA-nieuwsbrief van 25 juni. Helen Faasse, directeur BVA, laat echter weten dat het enthousiasme onder de verschillende partijen inmiddels een stuk groter is.

related partner content for mobile comes here

BVA liet aanvullend onderzoek doen door onafhankelijk mediaconsultant Jeroen Cnossen. Hij heeft op basis van vervolggesprekken met gebruikers van de data een verslag gemaakt, dat kan dienen als basis voor een Request for Proposal (RFP). ‘Om de snelheid erin te houden worden naar verwachting vijf aanbieders gevraagd om deel te nemen aan de tender’, zegt Faasse, ‘en NMR wordt ook uitgenodigd tot deelname’.

Vrijdag 27 juni is ook nog een bijeenkomst gepland, waarbij de koepelorganisaties van de media exploitanten vertegenwoordigd zijn. Daar worden de afgevaardigden van exploitanten gepeild. Van belang is vooral of zij bereid zijn mee te betalen.

Faasse verwacht met het betrekken van PMA geen onnodig oponthoud van het project. ‘Ik verwacht dat we volgende week kunnen starten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in