Overslaan en naar de inhoud gaan

Autovisie: 2 covers - 1 voor losse verkoop, 1 voor abonnee

Het tijdschrift Autovisie werkt vanaf het kerstnummer met twee covers. De redactie maakt voortaan twee covers per editie, een voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het tijdschrift werkt vanaf het kerstnummer met twee covers. De redactie maakt voortaan twee covers per editie, een voor de abonneeoplage en een voor het deel van de oplage dat voor de losse verkoop is bestemd.

related partner content for mobile comes here

De cover voor de losse verkoop is er ‘voortaan maximaal op gericht in de schappen zo veel mogelijk aandacht te trekken en de consument tot koop te verleiden. Er wordt zoveel mogelijk van de redactionele inhoud op gecommuniceerd om de interesse van potentiële kopers te wekken.’

Ervaring heeft Autovisie, naar eigen zeggen, geleerd dat abonnees prijs stellen op een rustigere cover. Een coverpagina met minder onderwerpen erop, zodat de fraaie coverfotografie meer tot zijn recht om.

Met andere woorden: 'een glossy "coffee table"-gevoel voor de abonnee, betere verleiding voor de kopers van losse nummers'.

Het blijkt dat de abonnees van Autovisie sterk verschillen van de kopers van losse nummers. De abonnees voelen zich vooral aan Autovisie verbonden vanwege de fotografie en de grotere reportages over droomauto’s en klassiekers. Ze zoeken informatie en actuele tests, 'maar willen ook genieten van de glamour die nog steeds met auto’s verbonden is', aldus Autovisie.

De kopers van losse nummers voelen zich veel meer aangesproken door een grote hoeveelheid tests, vooral van betaalbare auto’s, en door een grote verscheidenheid aan relevante, praktische onderwerpen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in