Autovisie: 2 covers - 1 voor losse verkoop, 1 voor abonnee


Het tijdschrift Autovisie werkt vanaf het kerstnummer met twee covers. De redactie maakt voortaan twee covers per editie, een voor de abonneeoplage en een voor het deel van de oplage dat voor de losse verkoop is bestemd.
De cover voor de losse verkoop is er ‘voortaan maximaal op gericht in de schappen zo veel mogelijk aandacht te trekken en de consument tot koop te verleiden. Er wordt zoveel mogelijk van de redactionele inhoud op gecommuniceerd om de interesse van potentiële kopers te wekken.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSErvaring heeft Autovisie, naar eigen zeggen, geleerd dat abonnees prijs stellen op een rustigere cover. Een coverpagina met minder onderwerpen erop, zodat de fraaie coverfotografie meer tot zijn recht om.
Met andere woorden: 'een glossy "coffee table"-gevoel voor de abonnee, betere verleiding voor de kopers van losse nummers'.
Het blijkt dat de abonnees van Autovisie sterk verschillen van de kopers van losse nummers. De abonnees voelen zich vooral aan Autovisie verbonden vanwege de fotografie en de grotere reportages over droomauto’s en klassiekers. Ze zoeken informatie en actuele tests, 'maar willen ook genieten van de glamour die nog steeds met auto’s verbonden is', aldus Autovisie.
De kopers van losse nummers voelen zich veel meer aangesproken door een grote hoeveelheid tests, vooral van betaalbare auto’s, en door een grote verscheidenheid aan relevante, praktische onderwerpen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid