Wat doet de Nederlander met zijn kerstbonus?


Elektronicawinkelketen BCC liet onderzoeken wat mensen met hun kerstbonussen doen. Als ze die ontvangen natuurlijk…
De Nederlander is nog steeds erg voorzichtig met het uitgeven van zijn geld. Het blijkt dat de helft van de kerstbonusontvangers het geld op de spaarrekening zal zetten. Vooral Nederlanders tussen de 25 en 35 jaar zetten het geld opzij.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBCC liet het online onderzoek (n=507) uitvoeren door Goos Marketing Research. De bestedingsdoelen van de eindejaarsbonus lijken door de jaren heen hetzelfde: vooral sparen (52 procent) en in mindere mate huishoudgeld (20 procent), schulden aflossen (19 procent), vakantie (24 procent),kleding (12 procent), woninginrichting (11 procent), luxe elektronica/bruingoed (9 procent).
Degene zonder thuiswonende kinderen kiest eerder voor een vakantie dan families met kinderen.
De doelgroep onder kerstbonusontvangers van de elektronicawinkelketen zijn de mensen die de bonus het liefst besteden aan luxe elektronica. Dat zijn vooral mannen. Mannen hebben significant vaker een voorkeur voor luxe elektronica dan vrouwen (35 procent tegenover 27 procent).
Vrouwen geven de bonus het liefst aan nieuwe kleding uit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid