Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat doet de Nederlander met zijn kerstbonus?

Elektronicawinkelketen BCC liet onderzoeken wat mensen met hun kerstbonussen doen. Als ze die ontvangen natuurlijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Elektronicawinkelketen liet onderzoeken wat mensen met hun kerstbonussen doen. Als ze die ontvangen natuurlijk…

related partner content for mobile comes here

De Nederlander is nog steeds erg voorzichtig met het uitgeven van zijn geld. Het blijkt dat de helft van de kerstbonusontvangers het geld op de spaarrekening zal zetten. Vooral Nederlanders tussen de 25 en 35 jaar zetten het geld opzij.

BCC liet het online onderzoek (n=507) uitvoeren door Goos Marketing Research. De bestedingsdoelen van de eindejaarsbonus lijken door de jaren heen hetzelfde: vooral sparen (52 procent) en in mindere mate huishoudgeld (20 procent), schulden aflossen (19 procent), vakantie (24 procent),kleding (12 procent), woninginrichting (11 procent), luxe elektronica/bruingoed (9 procent).

Degene zonder thuiswonende kinderen kiest eerder voor een vakantie dan families met kinderen.

De doelgroep onder kerstbonusontvangers van de elektronicawinkelketen zijn de mensen die de bonus het liefst besteden aan luxe elektronica. Dat zijn vooral mannen. Mannen hebben significant vaker een voorkeur voor luxe elektronica dan vrouwen (35 procent tegenover 27 procent).

Vrouwen geven de bonus het liefst aan nieuwe kleding uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in