Overslaan en naar de inhoud gaan

Wasa 'doet' IKEA

Ik zag ze overal op de stations, de reclameposters van Wasa met daarop Zweeds-getinte teksten en onmiskenbaar met het lettertype van IKEA.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik zag ze overal op de stations, de reclameposters van Wasa met daarop Zweeds-getinte teksten en onmiskenbaar met het lettertype van IKEA. Dat lettertype- waarvan ik de naam niet weet- dat is zo herkenbaar dat ik me af vraag of dit eigenlijk een co-branding actie van en is of gewoon een sterk staaltje van reclame-lef van Wasa zelf.

related partner content for mobile comes here

Hoe dan ook, ik vond deze posters opvallend omdat dit eens te meer aangeeft hoe sterk bepaalde merken zijn.
En ja, het is weer een IKEA-voorbeeld. En ja, het zegt iets over IKEA als merk dat het niet eens echt zelf in beeld hoeft te komen om herinnerd en ervaren te worden. Alleen het zien van hun lettertype volstaat blijkbaar om mijn merkbeleving in gang te zetten.

Maar nu zit ik nog wel met de vraag of dit nu een solo of een duo-actie is. Misschien is er iemand onder de Molbloglezers die antwoord heeft op deze vraag?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in