Overslaan en naar de inhoud gaan

Mijn Zorg en Politiepost winnen Grand Prix

Gisteren zijn in Theater Castellum in Alphen aan den Rijn de winnaars bekendgemaakt van de Grand Prix Bedrijfsmedia 2008. In de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Tegendraads, eigenwijs en toetsend’ noemde de jury het blad van Achmea. Het blad zet de toon met een geslaagde combinatie van een heldere, toegankelijke opmaak, een gedurfde onderwerpkeuze en duidelijke taal, aldus de jury. Overige genomineerde bladen in de hoofdcategorie externe bedrijfsmedia waren ‘Geboeid’ van Politie Rotterdam-Rijnmond i.s.m. Maters & Hermsen Journalistiek en ‘Zeisprong’ van de gemeente Zeist i.s.m. Bladen&Co.

related partner content for mobile comes here

‘Politiepost is tot winnaar uitgeroepen omdat, kort samengevat, de krant echt voor de lezer is gemaakt. Zo verschijnt het blad in zes edities, voor elk gebied in de regio, met elk een eigen cover. De fotografie is heel direct, waardoor burgers hun eigen wijk meteen herkennen.’ Overige genomineerde bladen in de hoofdcategorie externe bedrijfsmedia waren ‘Panda’ van het Wereld Natuur Fonds i.s.m. Label strategische media en ‘Intune’ van Getronics PinkRoccade i.s.m. vdBJ/Communicatiegroep.

Voorheen werd per subcategorie (bijvoorbeeld beeld, vormgeving of artikel) slechts één winnaar aangewezen. Dit jaar heeft de jury ervoor gekozen zowel intern als extern per subcategorie een winnaar aan te wijzen. De jury is van mening dat op deze manier het meest recht wordt gedaan aan de kwaliteit en professionaliteit van de media.
In de subcategorieën interne bedrijfsmedia ontvingen de volgende media een Zilveren Veer:
- Vormgeving: ‘1magazine’ van Achmea i.s.m. Proof Communication
- Beeld: ‘Boeien’ van Regiopolitie Groningen
- Rubriek: ‘Bankbreed’ (Pravda Award) van ABN Amro Nederland
- Artikel: ‘U&UWV’ (Geschonden integriteit ) van UWV i.s.m. Hemels Publishers
- Digitaal concept: ‘RaboNieuws’ van Rabobank Nederland

In de subcategorie externe bedrijfsmedia:
Vormgeving: ‘Intune’ van Getronics PinkRoccade i.s.m. vdBJ/Communicatiegroep
Beeld: ‘Intune’ van Getronics PinkRoccade i.s.m. vdBJ/Communicatiegroep
Artikel: ‘Panda’ (Biobrandstof) van Wereld Natuur Fonds i.s.m. Label strategische media bv

In de subcategorieën rubriek en digitaal concept heeft de jury in de subcategorie extern geen nominaties toegekend.
Daarnaast ontvingen vier bladen een eervolle vermelding. In de hoofdcategorie interne bedrijfsmedia: ‘Delta Lifestyle Magazine’ van Delta NV en ‘Voorop’ van Strukton. In de hoofdcategorie externe bedrijfsmedia kreeg ‘Stadskrant Heerlen’ van de gemeente Heerlen i.s.m. Zuiderlicht een eervolle vermelding. In de subcategorie beeld bij de interne bedrijfsmedia was ‘Pijler’ van Commando DienstenCentra een vermelding waard.
De juryrapporten van alle winnaars zijn gebundeld in de speciale editie van het magazine C, genaamd Bladwijzer. Vanaf 2 juni is het mogelijk om via te bekijken tot welke ronde de ingeschreven bedrijfsmedia zijn gekomen.
De wedstrijd voor het beste interne en externe bedrijfsmedium is dit jaar voor de elfde keer georganiseerd door Logeion, vereniging voor communicatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in