Mijn Zorg en Politiepost winnen Grand Prix


‘Tegendraads, eigenwijs en toetsend’ noemde de jury het blad van Achmea. Het blad zet de toon met een geslaagde combinatie van een heldere, toegankelijke opmaak, een gedurfde onderwerpkeuze en duidelijke taal, aldus de jury. Overige genomineerde bladen in de hoofdcategorie externe bedrijfsmedia waren ‘Geboeid’ van Politie Rotterdam-Rijnmond i.s.m. Maters & Hermsen Journalistiek en ‘Zeisprong’ van de gemeente Zeist i.s.m. Bladen&Co.
‘Politiepost is tot winnaar uitgeroepen omdat, kort samengevat, de krant echt voor de lezer is gemaakt. Zo verschijnt het blad in zes edities, voor elk gebied in de regio, met elk een eigen cover. De fotografie is heel direct, waardoor burgers hun eigen wijk meteen herkennen.’ Overige genomineerde bladen in de hoofdcategorie externe bedrijfsmedia waren ‘Panda’ van het Wereld Natuur Fonds i.s.m. Label strategische media en ‘Intune’ van Getronics PinkRoccade i.s.m. vdBJ/Communicatiegroep.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Voorheen werd per subcategorie (bijvoorbeeld beeld, vormgeving of artikel) slechts één winnaar aangewezen. Dit jaar heeft de jury ervoor gekozen zowel intern als extern per subcategorie een winnaar aan te wijzen. De jury is van mening dat op deze manier het meest recht wordt gedaan aan de kwaliteit en professionaliteit van de media.
In de subcategorieën interne bedrijfsmedia ontvingen de volgende media een Zilveren Veer:
- Vormgeving: ‘1magazine’ van Achmea i.s.m. Proof Communication
- Beeld: ‘Boeien’ van Regiopolitie Groningen
- Rubriek: ‘Bankbreed’ (Pravda Award) van ABN Amro Nederland
- Artikel: ‘U&UWV’ (Geschonden integriteit ) van UWV i.s.m. Hemels Publishers
- Digitaal concept: ‘RaboNieuws’ van Rabobank Nederland
In de subcategorie externe bedrijfsmedia:
Vormgeving: ‘Intune’ van Getronics PinkRoccade i.s.m. vdBJ/Communicatiegroep
Beeld: ‘Intune’ van Getronics PinkRoccade i.s.m. vdBJ/Communicatiegroep
Artikel: ‘Panda’ (Biobrandstof) van Wereld Natuur Fonds i.s.m. Label strategische media bv
In de subcategorieën rubriek en digitaal concept heeft de jury in de subcategorie extern geen nominaties toegekend.
Daarnaast ontvingen vier bladen een eervolle vermelding. In de hoofdcategorie interne bedrijfsmedia: ‘Delta Lifestyle Magazine’ van Delta NV en ‘Voorop’ van Strukton. In de hoofdcategorie externe bedrijfsmedia kreeg ‘Stadskrant Heerlen’ van de gemeente Heerlen i.s.m. Zuiderlicht een eervolle vermelding. In de subcategorie beeld bij de interne bedrijfsmedia was ‘Pijler’ van Commando DienstenCentra een vermelding waard.
De juryrapporten van alle winnaars zijn gebundeld in de speciale editie van het magazine C, genaamd Bladwijzer. Vanaf 2 juni is het mogelijk om via logeion.nl te bekijken tot welke ronde de ingeschreven bedrijfsmedia zijn gekomen.
De wedstrijd voor het beste interne en externe bedrijfsmedium is dit jaar voor de elfde keer georganiseerd door Logeion, vereniging voor communicatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid