Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercieel partnership Parool met YouTube

Als eerste krant in Nederland heeft Het Parool een commercieel partnership gesloten met YouTube.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amsterdamse dagblad is een overeenkomst aangaan als videocontent provider en YouTube wordt het videohosting- en streamingplatform van de krant.

related partner content for mobile comes here

Frits Campagne, directeur/uitgever Het Parool licht toe: ‘Samen zullen wij revenues delen van alle videoadvertenties, die zij zullen verkopen in en rond onze video’s. Voordelen voor ons zijn het gebruik van het YouTube-platform plus de traffic die zij daarbij genereren.’

Campagne zegt dat het advertentieformat via een zogenaamde video overlay gebeurt en niet met een preroll zoals de Nederlandse tak van de IAB en partijen als WebAds (gaan) inzetten.

Het Parool gaat ook zijn website vernieuwen. Deze vernieuwingen zijn vanaf 4 juni te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in