Overslaan en naar de inhoud gaan

Inval Opta bij NL Energie

NL Energie, bekend van de commercials met Natasja Froger en meer recent Maurice de Hond, heeft bezoek gekregen van toezichthouders Opta en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NL Energie heette tot voor kort Nederlandse Energiemaatschappij (NEM). De waakhonden verdenken het bedrijf ervan op onwettige wijze telefonisch klanten te werven. Het energiebedrijf zegt sinds 2 juli 'onder publieke druk' te zijn gestopt met haar omstreden belpraktijken, zo meldt Het Parool.

related partner content for mobile comes here

De Opta en de Consumentenautoriteit vielen vorige week woensdag binnen bij callcenters die werken voor NL Energie. Aanleiding zijn klachten van consumenten over de agressieve belmethoden waarmee NL Energie op klanten jaagt. 'Wij onderzoeken of NL Energie zich wel houdt aan de wettelijke regel dat zij consumenten moeten vragen of zij wel gebeld willen worden', aldus woordvoerder Cynthia Heijne van de Opta.

Bij de Consumentenautoriteit zijn volgens een woordvoerster 'diverse signalen' binnengekomen over mogelijke overtredingen van de regels die de consument beschermen, zoals de plicht de gebelde te informeren over de juiste tarieven, en hoe de consument weer af kan komen van een contract. Er loopt momenteel een onderzoek.

De eigenaren van NL Energie, Pieter Schoen (33) en Harald Swinkels (33) laten weten momenteel vooral klanten winnen via advertenties. 'Nederland is een beetje belmoe', reageert Schoen in Het Parool.

De campagne met als boegbeeld haalde volgens NL Energie zestigduizend klanten binnen; de vervolgactie met Maurice de Hond passeerde deze week nogmaals de zestigduizend, melden Schoen en Swinkels. In totaal stellen zij meer dan 420.000 klanten te hebben.

Ze ontkennen berichten dat zij het bedrijf te koop hebben aangeboden en daarom zoveel mogelijk klanten proberen te krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in