Inval Opta bij NL Energie
NL Energie heette tot voor kort Nederlandse Energiemaatschappij (NEM). De waakhonden verdenken het bedrijf ervan op onwettige wijze telefonisch klanten te werven. Het energiebedrijf zegt sinds 2 juli 'onder publieke druk' te zijn gestopt met haar omstreden belpraktijken, zo meldt Het Parool.
De Opta en de Consumentenautoriteit vielen vorige week woensdag binnen bij callcenters die werken voor NL Energie. Aanleiding zijn klachten van consumenten over de agressieve belmethoden waarmee NL Energie op klanten jaagt. 'Wij onderzoeken of NL Energie zich wel houdt aan de wettelijke regel dat zij consumenten moeten vragen of zij wel gebeld willen worden', aldus woordvoerder Cynthia Heijne van de Opta.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBij de Consumentenautoriteit zijn volgens een woordvoerster 'diverse signalen' binnengekomen over mogelijke overtredingen van de regels die de consument beschermen, zoals de plicht de gebelde te informeren over de juiste tarieven, en hoe de consument weer af kan komen van een contract. Er loopt momenteel een onderzoek.
De eigenaren van NL Energie, Pieter Schoen (33) en Harald Swinkels (33) laten weten momenteel vooral klanten winnen via advertenties. 'Nederland is een beetje belmoe', reageert Schoen in Het Parool.
De campagne met Natasja Froger als boegbeeld haalde volgens NL Energie zestigduizend klanten binnen; de vervolgactie met Maurice de Hond passeerde deze week nogmaals de zestigduizend, melden Schoen en Swinkels. In totaal stellen zij meer dan 420.000 klanten te hebben.
Ze ontkennen berichten dat zij het bedrijf te koop hebben aangeboden en daarom zoveel mogelijk klanten proberen te krijgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid