Slim acquireren: start een fonds
Het Amerikaanse interactieve bureau IMC2 heeft een social mediafonds voor marketeers in het leven geroepen.
In het fonds zit een half miljoen dollar. Merken kunnen tot 50.000 dollar krijgen als ze het bureau willen inhuren voor een social mediacampagne.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSlim bedacht: het bureau krijgt op deze manier nieuwe klanten binnen maar verhult zo ook dat er kortingen bedongen worden. De offertes worden immers aangevuld met eigen geld.
Aan de andere kant krijgt het bureau het wel voor elkaar dat klanten in deze tijd willen experimenteren en investeren in social media. En het bureau breidt op deze manier handig het portfolio uit.
Merken die gebruik willen maken van het social mediafonds, moeten aan een aantal voorwaarden voldoen: het moet of een nieuwe klant zijn, of de campagne geeft meerwaarde aan het werk dat het bureau al deed voor de klant. En de klant moet het goed vinden dat het bureau de klantcase gebruikt voor pr-doeleinden.
Coca Cola is de eerste klant die gebruik mag maken van het fonds. Dit merk was al klant bij IMC2. Het bureau gaat verschillende Facebook-modellen testen en onderzoeken hoe het merk het beste met consumenten kan communiceren in social networks als Bebo, Hi5 en MySpace. IMC2 heeft het budget van Coca Cola dankzij dit ‘fonds’ verdubbeld.
(via Adage)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid