Overslaan en naar de inhoud gaan

Slim acquireren: start een fonds

Het Amerikaanse interactieve bureau IMC2 heeft een social mediafonds voor marketeers in het leven geroepen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse interactieve bureau heeft een social mediafonds voor marketeers in het leven geroepen.

related partner content for mobile comes here

In het fonds zit een half miljoen dollar. Merken kunnen tot 50.000 dollar krijgen als ze het bureau willen inhuren voor een social mediacampagne.

Slim bedacht: het bureau krijgt op deze manier nieuwe klanten binnen maar verhult zo ook dat er kortingen bedongen worden. De offertes worden immers aangevuld met eigen geld.

Aan de andere kant krijgt het bureau het wel voor elkaar dat klanten in deze tijd willen experimenteren en investeren in social media. En het bureau breidt op deze manier handig het portfolio uit.

Merken die gebruik willen maken van het social mediafonds, moeten aan een aantal voorwaarden voldoen: het moet of een nieuwe klant zijn, of de campagne geeft meerwaarde aan het werk dat het bureau al deed voor de klant. En de klant moet het goed vinden dat het bureau de klantcase gebruikt voor pr-doeleinden.

is de eerste klant die gebruik mag maken van het fonds. Dit merk was al klant bij IMC2. Het bureau gaat verschillende modellen testen en onderzoeken hoe het merk het beste met consumenten kan communiceren in social networks als , en . IMC2 heeft het budget van Coca Cola dankzij dit ‘fonds’ verdubbeld.

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in