Genept door KPN
Oud-collega en ?eindredacteur Karin Bosveld mailde ons vandaag over een staaltje onvervalste 'hoe-zorg-ik-ervoor-dat-ik-geen-klant-meer-overhoud'-actie van KPN.
Lees en huiver.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
'Ik heb sinds een jaar of drie, vier, adsl via - toen nog - Wanadoo en KPN.
Wanadoo is inmiddels Orange geworden, de rekening wordt gesplitst tussen KPN en Orange.
'Vorige maand belde KPN: of ik mijn abonnement wilde verlengen? Zo ja, dan kreeg ik de eerste maand gratis. Er had natuurlijk een belletje moeten gaan rinkelen... Waarom zou ik een maand gratis adsl van KPN krijgen? Maar het belletje rinkelde niet. Ik vond dat mij adsl-abonnement gewoon moest doorlopen en zei ja op het aanbod. Geregeld dus.
'Vanmorgen belde Orange. Mijn oude adsl-abonnement (basic) kan een stuk goedkoper! Wil ik overstappen van 'basic'naar 'family', dat de helft goedkoper is én waarbij ik gratis de Livebox krijg, zodat ik wireless kan internetten? Natuurlijk wil ik dat!
'Dan komt de hamvraag: heb ik meegedaan aan de verlengingsactie van KPN?
'Ja...', zeg ik. Helaas, dan gaat het aanbod over. Het kan niet worden geregeld. Pas over een jaar, als ik het KPN-abonnement kan opzeggen.
'Ik wist niet beter dan dat zo'n abonnement gedeeltelijk via KPN loopt. Maar dat blijkt dus sindskort niet meer zo te zijn.
'...
'Aangezien ik tóch een nieuw modem nodig heb om met mijn laptop draadloos te kunnen internetten, bel ik de Orange-klantenservice. Ik vraag wat er mogelijk is. Ze vertellen me dat als ik nu overstap op Orange telefonie, ik tegen lagere kosten ga bellen én de Livebox er gratis bij krijg. Dat doe ik.
'Jammer KPN, maar deze truc kost je een klant - volgend jaar september zeg ik ook de adsl op en doe ik niks meer bij KPN dat niet hoeft.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid