Overslaan en naar de inhoud gaan

Economist: tv gaat er wel aan

Als Economist iets tot een trend benoemt, dan is die ook echt waar zou je denken. Het lijfblad van menig wereldleider heeft online een hele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als iets tot een trend benoemt, dan is die ook echt waar zou je denken. Het lijfblad van menig wereldleider heeft online een hele met een vooruitblik naar 2007. Nuchter waar mogelijk, behalve waar het gaat over internet. Want daar schrijft de inmiddels fameuze Chris Anderson van zijn vooruitzicht.

related partner content for mobile comes here

De van Anderson laat niet te raden over: als een kaartenhuis stort het economisch model van tv in als marketeers wakker worden en inzien dat ze hun reclamedollars voor een flink deel moeten verhuizen van tv naar webvideo. Er hoeft maar een goede reclamemodel te komen a la de Google Ads bij webvideo en dat verplaatsen wordt een stuk eenvoudiger, en effectiever.

Want het is echt gedaan met de 'sitcom', de lach of ik schiet halfuur shows die de Amerikaanse tv domineren, zo voorspelt Anderson. Net als eind vorige eeuw gedrukte media eraan moesten geloven door internet is het volgens hem nu de beurt aan televisie.

Volgens mij gaat het met kranten wel slecht, maar pas sinds een paar jaar, maar met de tijdschriften uitstekend. En radio gaat goed, ook via internet, en jongeren doen gewoon tv en internet samen. Maar aan de andere kant: velen voelen toch aan dat het web een bedreiging vormt voor tv.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in