Economist: tv gaat er wel aan


Als Economist iets tot een trend benoemt, dan is die ook echt waar zou je denken. Het lijfblad van menig wereldleider heeft online een hele special met een vooruitblik naar 2007. Nuchter waar mogelijk, behalve waar het gaat over internet. Want daar schrijft de inmiddels fameuze Chris Anderson van The Long Tail zijn vooruitzicht.
De voorspelling van Anderson laat niet te raden over: als een kaartenhuis stort het economisch model van tv in als marketeers wakker worden en inzien dat ze hun reclamedollars voor een flink deel moeten verhuizen van tv naar webvideo. Er hoeft maar een goede reclamemodel te komen a la de Google Ads bij webvideo en dat verplaatsen wordt een stuk eenvoudiger, en effectiever.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWant het is echt gedaan met de 'sitcom', de lach of ik schiet halfuur shows die de Amerikaanse tv domineren, zo voorspelt Anderson. Net als eind vorige eeuw gedrukte media eraan moesten geloven door internet is het volgens hem nu de beurt aan televisie.
Volgens mij gaat het met kranten wel slecht, maar pas sinds een paar jaar, maar met de tijdschriften uitstekend. En radio gaat goed, ook via internet, en jongeren doen gewoon tv en internet samen. Maar aan de andere kant: velen voelen toch aan dat het web een bedreiging vormt voor tv.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid