Overslaan en naar de inhoud gaan

Toyota marketeer of the year in de VS

Adage verkiest dit jaar Toyota als marketeer of the year.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

verkiest dit jaar als marketeer of the year.

related partner content for mobile comes here

Amerikanen lopen massaal warm voor de Scion, Yaris, Prius en natuurlijk Toyota's glamourzus Lexus. Het Japanse bedrijf lukte het in juli van dit jaar zelfs om meer te verkopen dan Ford (slechts 826 auto's meer, maar toch) en weet de stijgende lijn vanaf dat moment ook vast te houden. Toyota is op dit moment het zesde merk in de VS.

Ook qua marketingcommunicatie ging het goed met Toyota dit jaar, het bedrijf werd vroeger nogal eens beschuldigd van middelmatige advertising, maar kwam dit jaar met een voor Amerikanen gedurfde commercial, waarin een blote autorijder een Corolla aanprees. Het filmpje zelf kan ik niet zo snel vinden, maar is ook heel leuk.

Toyota sponsorde het NBA-toernooi en adverteerde in videogames (Xbox Live Arcade). De lancering van de FJ Cruiser werd gedaan zonder enige televisie-ondersteuning, maar puur via evenementen.

Meer over Toyota's uitverkiezing en hun Amerikaanse marketingstrategie lees je .

Adage komt overigens ook uit met de top 50 van beste marketing ideeën van de afgelopen tijd: 'Celebrating the brains behaind the brands'. Met aandacht voor marketingcommunicatie-concepten en innocatieve ideeën. Onder de uitverkorenen bevinden zich Crocs, Bravia, Fanta, de Pussycat Dolls, Gatorade, Sony Pictures, Cingular Wireless, de koffie van McDonalds en de Philips bodygroom.

14 pagina's vol inspiratie, te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in