Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijken op internet, kopen in winkel om de hoek

Internet wordt steeds meer gebruikt om informatie te verzamelen over een product, maar de meeste consumenten gaan nog steeds het liefste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor zijn promotieonderzoek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam onderzocht hij het gebruik van internet door consumenten, en bekeek wat het internet aantrekkelijker maakt voor zoek- en aankoopdoeleinden.

related partner content for mobile comes here

De registratie van het bezoek aan websites levert waardevolle informatie op over onlineconsumentengedrag. Maar toch is nog lang niet alles bekend over het precieze gebruik van internet door consumenten, aldus Vroomen.

Uit een enquête blijkt dat de winkel om de hoek nog steeds het meest aantrekkelijk is voor zoek- en aankoopdoeleinden. Het gebruik van het internet voor aankoopdoeleinden wordt (nog steeds) gehinderd door onzekerheden op het gebied van privacy en risico's. Wel is het internet bezig met een inhaalslag, meent Vroomen, vooral voor het zoeken van informatie. Catalogus en telefoon vinden consumenten het minst aantrekkelijk.

Vroomen keek ook naar het gebruik van onlinehypotheekaanvragen. Hij komt tot de conclusie dat het waardevol is hierbij een duidelijk onderscheid te maken tussen de informatiezoekers en de consumenten die daadwerkelijk een product willen kopen. Op basis van deze studie kunnen criteria opgesteld worden om hypotheekaanvragen te selecteren op kans van afsluiten of de verwachte opbrengst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in