Kijken op internet, kopen in winkel om de hoek
Voor zijn promotieonderzoek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam onderzocht hij het gebruik van internet door consumenten, en bekeek wat het internet aantrekkelijker maakt voor zoek- en aankoopdoeleinden.
De registratie van het bezoek aan websites levert waardevolle informatie op over onlineconsumentengedrag. Maar toch is nog lang niet alles bekend over het precieze gebruik van internet door consumenten, aldus Vroomen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaUit een enquête blijkt dat de winkel om de hoek nog steeds het meest aantrekkelijk is voor zoek- en aankoopdoeleinden. Het gebruik van het internet voor aankoopdoeleinden wordt (nog steeds) gehinderd door onzekerheden op het gebied van privacy en risico's. Wel is het internet bezig met een inhaalslag, meent Vroomen, vooral voor het zoeken van informatie. Catalogus en telefoon vinden consumenten het minst aantrekkelijk.
Vroomen keek ook naar het gebruik van onlinehypotheekaanvragen. Hij komt tot de conclusie dat het waardevol is hierbij een duidelijk onderscheid te maken tussen de informatiezoekers en de consumenten die daadwerkelijk een product willen kopen. Op basis van deze studie kunnen criteria opgesteld worden om hypotheekaanvragen te selecteren op kans van afsluiten of de verwachte opbrengst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid