Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouderen en vrouwen langer online

Het lijkt erop dat online reclame effectiever is bij oudere internetgebruikers dan bij jongere mensen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee Nieuw-Zeelandse en een Tunesische onderzoeker hebben bekeken welke factoren – demografie, tekst en beeld, soort site, reclamecontent, aantal eerdere bezoeken - van invloed zijn op de duur van bezoeken aan websites. De heterogeniteit is groot, er zijn weinig scherpe lijnen te ontdekken. Maar er is wel een belangrijke observatie gedaan: vrouwen en oudere mensen (60+) brengen gemiddeld langer op een website door.

related partner content for mobile comes here

Nog een conclusie: hoe meer tekst en reclamecontent, des te korter de bezoeken duren. Máárrr: dit laatste geldt niet voor oudere internetters, die juist langer blijven hangen op websites met veel reclamecontent (= zes of meer advertenties per pagina). Al eerder is aangetoond dat bannerreclames beter worden onthouden (hogere recall) naarmate een websitebezoek langer duurt. Ergo, webvertising is op zich geschikter voor oudere mensen dan voor jongere mensen.

Bron: Journal of Marketing Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in