Ouderen en vrouwen langer online
Twee Nieuw-Zeelandse en een Tunesische onderzoeker hebben bekeken welke factoren – demografie, tekst en beeld, soort site, reclamecontent, aantal eerdere bezoeken - van invloed zijn op de duur van bezoeken aan websites. De heterogeniteit is groot, er zijn weinig scherpe lijnen te ontdekken. Maar er is wel een belangrijke observatie gedaan: vrouwen en oudere mensen (60+) brengen gemiddeld langer op een website door.
Nog een conclusie: hoe meer tekst en reclamecontent, des te korter de bezoeken duren. Máárrr: dit laatste geldt niet voor oudere internetters, die juist langer blijven hangen op websites met veel reclamecontent (= zes of meer advertenties per pagina). Al eerder is aangetoond dat bannerreclames beter worden onthouden (hogere recall) naarmate een websitebezoek langer duurt. Ergo, webvertising is op zich geschikter voor oudere mensen dan voor jongere mensen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBron: Journal of Marketing Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid