Overslaan en naar de inhoud gaan

Doorstart Arrow-zenders

Flux Media Factory neemt een deel van de boedel van de failliete bedrijven Crosspoints en Rokit over om de productie en exploitatie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarover heeft Flux een akkoord bereikt met de curator. Het businessplan van Flux Media Factory is gebaseerd op het voortzetten van de kabeldistributie en online uitzenden van Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM.

related partner content for mobile comes here

Ook is het de bedoeling de zenders en het merk Arrow in een brede multimedia-omgeving verder te exploiteren, ook internationaal. Flux Media Factory kent drie aandeelhouders: Exceed, Twister Media Group en Ad Ossendrijver.

De initiatiefnemers 'gaan etherdistributie tegen reële vergunningskosten niet uit de weg', maar denken dat het belang van (dure) FM-frequenties de komende jaren zal afnemen en gokken daarom meer op (draadloos) internet, ook in de auto.

In maart verloren Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM hun FM-frequenties, maar de zenders bleven wel te horen via kabel, Digitenne en internet. De zenders kwamen vorig jaar in zwaar weer terecht toen door de kredietcrisis de benodigde financiering niet meer kon worden aangetrokken.

Ad Ossendrijver: ‘Het behoud van Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM is goed voor de radioluisteraars en muziekliefhebbers. We hebben er de afgelopen tijd hard voor gevochten. Op basis van de vele e-mails en sms-berichten die ons de afgelopen maanden hebben bereikt, kunnen we concluderen dat de luisteraars de beide Arrow-zenders op FM enorm missen. Gelukkig blijven we nu definitief bestaan op de kabel en internet.'

Flux Media Factory neemt een deel van het Arrow-personeel over.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in