Overslaan en naar de inhoud gaan

Harpic Max-reclame keert aangepast terug

Reckitt Benckiser komt met een aangepaste versie van de vorige week door de rechter verboden commercial voor toiletreiniger Harpic Max.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reckitt Benckiser verloor een zaak die Unilever tegen het bedrijf had aangespannen. In de commercial wordt beweerd dat de nieuwste versie van Harpic Max de toiletpot beter reinigt dan een bleekmiddel. Unilever vond dat de gewraakte spotjes bleekmiddelen in een slecht daglicht plaatsten, waaronder die van het eigen Glorix-merk.

related partner content for mobile comes here

Eind deze week keert de reclame terug in aangepaste vorm. Reckitt Benckiser blijft wel bij de bewering dat zijn middel beter reinigt, maar de vrouw die dat aantoont, gaat voortaan wel met borstel het toilet te lijf. In het oude spotje was dat niet het geval, terwijl de borstel wel werd gebruikt in testen om 'bewijsmateriaal' te vergaren.

Ook laat het Britse concern voortaan een gereedschapsriem achterwege, die bij het concurrerende middel zou moeten worden gebruikt om de wc goed te kunnen schoonmaken. Of Unilever daar opnieuw over zal vallen, is afwachten.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in