Harpic Max-reclame keert aangepast terug
Reckitt Benckiser verloor een zaak die Unilever tegen het bedrijf had aangespannen. In de commercial wordt beweerd dat de nieuwste versie van Harpic Max de toiletpot beter reinigt dan een bleekmiddel. Unilever vond dat de gewraakte spotjes bleekmiddelen in een slecht daglicht plaatsten, waaronder die van het eigen Glorix-merk.
Eind deze week keert de reclame terug in aangepaste vorm. Reckitt Benckiser blijft wel bij de bewering dat zijn middel beter reinigt, maar de vrouw die dat aantoont, gaat voortaan wel met borstel het toilet te lijf. In het oude spotje was dat niet het geval, terwijl de borstel wel werd gebruikt in testen om 'bewijsmateriaal' te vergaren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaOok laat het Britse concern voortaan een gereedschapsriem achterwege, die bij het concurrerende middel zou moeten worden gebruikt om de wc goed te kunnen schoonmaken. Of Unilever daar opnieuw over zal vallen, is afwachten.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid