Pepsi koopt met miljoenen boycot af


Vervolgens riep de platenmaatschappij van Ludacris op tot een boycot van Pepsi via de non-profitorganisatie The Hip-Hop Summit Action. De partijen zijn nu overeengekomen dat Pepsi enkele miljoenen ‒ om hoeveel het gaat wordt niet bekendgemaakt ‒ dollars schenkt aan instellingen die zich richten op de creatieve ontwikkeling van kinderen.
Het contract met Ludacris wordt daarmee definitief van tafel geveegd. Het is overigens niet voor het eerst dat de colafabrikant een ongelukkige hand heeft in de samenwerking met sterren. Eind jaren tachtig kreeg Pepsi religieuze fanatici over zich heen nadat het adverteerde met Madonna en haar nummer ‘Like a Prayer’. En vrij recent werd het bedrijf in verlegenheid gebracht door Britney Spears. De nieuwe ambassadrice was voor vele miljoenencontract binnengehaald maar werd even later gefotografeerd met een blikje Coca-Cola in de hand.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid