Oude reus leert nieuwe lessen
James R. Stengel is de man die bij P&G verantwoordelijk is voor de marketing en dus ook voor het opleiden van marketeers. Hij zoekt naar wegen om de kracht van P&G – het begrijpen van consumenten – optimaal tot zijn recht te laten komen. Dat kan volgens hem door een werkelijk wereldbedrijf te zijn; samen te werken met retailers; te experimenteren, bijvoorbeeld met het introduceren van nieuwe producten op internet om zo de markt te kunnen onderzoeken; te onderzoeken welke media consumenten in de toekomst kiezen en hoe ze daarmee omgaan en onder meer op dit gebied strategische allianties aan te gaan zoals tussen Pringles en het kabelnetwerk G4; op tijd te ontdekken dat een product niet gaat werken en toch door te gaan met geheel nieuwe producten te ontwikkelen en op de markt te brengen; voor elk merk het kernpubliek te bereiken dat P&G nodig heeft om samen met hen het merk te kunnen bouwen en door te leren en te trainen, zowel op de werkplek als van marketingdeskundigen.
<#FONT SIZE=1>bron: marketing management<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid