Overslaan en naar de inhoud gaan

Oude reus leert nieuwe lessen

Het 165 jaar oude Procter & Gamble begon deze eeuw met te veel, te rijpe producten op te verzadigde markten. Het bedrijf trok de buikriem…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

James R. Stengel is de man die bij P&G verantwoordelijk is voor de marketing en dus ook voor het opleiden van marketeers. Hij zoekt naar wegen om de kracht van P&G – het begrijpen van consumenten – optimaal tot zijn recht te laten komen. Dat kan volgens hem door een werkelijk wereldbedrijf te zijn; samen te werken met retailers; te experimenteren, bijvoorbeeld met het introduceren van nieuwe producten op internet om zo de markt te kunnen onderzoeken; te onderzoeken welke media consumenten in de toekomst kiezen en hoe ze daarmee omgaan en onder meer op dit gebied strategische allianties aan te gaan zoals tussen Pringles en het kabelnetwerk G4; op tijd te ontdekken dat een product niet gaat werken en toch door te gaan met geheel nieuwe producten te ontwikkelen en op de markt te brengen; voor elk merk het kernpubliek te bereiken dat P&G nodig heeft om samen met hen het merk te kunnen bouwen en door te leren en te trainen, zowel op de werkplek als van marketingdeskundigen.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: marketing management<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in