Overslaan en naar de inhoud gaan

EuroClix zet database in voor marktonderzoek

Marketingbedrijf EuroClix is onder de naam PanelClix een nieuw onderdeel gestart voor marktonderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

EuroClix ging in 1999 van start en doet aan 'permission marketing', schrijft Emerce. De kern van EuroClix bestaat uit een database met 175 duizend Nederlanders, waarvan ´meer dan honderd kenmerken´ per inschrijving bekend zijn. Deze leden kunnen bij EuroClix meedoen aan marketingacties en krijgen daarvoor een vergoeding in de vorm van ´Clix´, die ze kunnen inwisselen voor producten. Adverteerders kunnen specifieke doelgroepen uit het bestand reclame via e-mail sturen, bijvoorbeeld met het verzoek een website te bezoeken of een product te kopen. EuroClix zet de database nu ook in voor marktonderzoek. Via PanelClix is een panel van 175 duizend Nederlanders beschikbaar. Leden krijgen betaald in Clix voor deelname aan het onderzoek. ´We doen alleen het veldwerk, we zijn geen marktonderzoeksbureau`, zegt directeur Bart Pluis. Klanten worden dan ook gezocht bij marktonderzoekers en adverteerders, die zelf verdere analyse van de data kunnen verzorgen. EuroClix is eigendom van onder meer VNU.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in