Het rommelt in de luchtvaart


KLM is ondertussen teruggekomen van zijn idee om een eigen budgetlijn op te zetten. Buzz wordt verkocht voor 30 miljoen euro aan RyanAir, dat het afgelopen jaar erg snel groeide. KLM’s besluit komt als een verrassing, maar is het gevolg van een strategische herorientatie, aldus de luchtvaartmaatschappij,. De competitie in het lage kosten-segment is enorm toegenomen het laatste jaar. Buzz wilde snel groeien en zijn derde plek in Europa behouden. De KLM had daarvoor echter niet de middelen. Bovendien gelooft de KLM niet meer dat een op zich zelf staande lowcost-maatschappij het in deze marktomstandigheden nog redt. De grote maatschappijen zijn hun prijspolitiek ook al aan het herzien en differentiëren al meer. De verhoogde concurrentie drukt de prijzen van goedkope stoelen nog verder.
Basiq Air gaat intussen wel verder: er zijn 80 nieuwe callcenter-medewerkers aangetrokken en er zijn meer bestemmingen gekomen.
‘Afgelopen zomer was de bezettingsgraad van onze Basiq Air vluchten ruim 80 procent”, aldus Gerard Helming, Directeur Marketing & Verkoop Transavia. ‘Het aantal verkochte stoelen is dit jaar meer dan verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Voldoende reden dus om flink uit te pakken.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe agenten hebben echter boos gereageerd op de nieuwe aanpak.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid