Overslaan en naar de inhoud gaan

Het rommelt in de luchtvaart

Transavia is een grootscheepse tv-campagne begonnen om consumenten direct naar zijn low budget-lijn, BasiqAir, te krijgen. Waar voorheen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KLM is ondertussen teruggekomen van zijn idee om een eigen budgetlijn op te zetten. Buzz wordt verkocht voor 30 miljoen euro aan RyanAir, dat het afgelopen jaar erg snel groeide. KLM’s besluit komt als een verrassing, maar is het gevolg van een strategische herorientatie, aldus de luchtvaartmaatschappij,. De competitie in het lage kosten-segment is enorm toegenomen het laatste jaar. Buzz wilde snel groeien en zijn derde plek in Europa behouden. De KLM had daarvoor echter niet de middelen. Bovendien gelooft de KLM niet meer dat een op zich zelf staande lowcost-maatschappij het in deze marktomstandigheden nog redt. De grote maatschappijen zijn hun prijspolitiek ook al aan het herzien en differentiëren al meer. De verhoogde concurrentie drukt de prijzen van goedkope stoelen nog verder.

related partner content for mobile comes here

Basiq Air gaat intussen wel verder: er zijn 80 nieuwe callcenter-medewerkers aangetrokken en er zijn meer bestemmingen gekomen.
‘Afgelopen zomer was de bezettingsgraad van onze Basiq Air vluchten ruim 80 procent”, aldus Gerard Helming, Directeur Marketing & Verkoop Transavia. ‘Het aantal verkochte stoelen is dit jaar meer dan verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Voldoende reden dus om flink uit te pakken.’

De agenten hebben echter boos gereageerd op de nieuwe aanpak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in