P&G’s Marketing Net
Twee voorbeelden zijn Marketing Net – kortweg mNet – en Video Net. mNet is een snel groeiende online opslagplaats van marketingnieuws, -ervaringen en -kennis. De P&G-marketeers plaatsen hun opgedane inzichten en lessen op dit intranet, waardoor het leervermogen van de onderneming sterk is toegenomen. P&G’s Video Net verbindt de marketeers en hun reclame-, copytesting- en postproductiebureaus. mNet en Video Net worden bestuurd door de P&G-unit Marketing Xchange. De onderneming verplicht haar mensen niet om gebruik te maken van de systemen maar promoot de systemen alsof het producten zijn: er worden focusgroepen en enquêtes gehouden en er is zelfs een reclamebureau ingeschakeld. Van P&G’s 3500 marketingexecutives heeft 80% mNet het afgelopen kwartaal benut, 1000 gebruiken het systeem wekelijks; 14.000 van de ruim 102.000 P&G-werknemers zijn geregistreerd gebruiker. Video Net heeft 8200 gebruikers.
<#FONT SIZE=1>Bron: advertising age<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid