Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G’s Marketing Net

Procter & Gamble maakt intensief gebruik van intranettechnologie om zijn marketingoperaties te versnellen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee voorbeelden zijn Marketing Net – kortweg mNet – en Video Net. mNet is een snel groeiende online opslagplaats van marketingnieuws, -ervaringen en -kennis. De P&G-marketeers plaatsen hun opgedane inzichten en lessen op dit intranet, waardoor het leervermogen van de onderneming sterk is toegenomen. P&G’s Video Net verbindt de marketeers en hun reclame-, copytesting- en postproductiebureaus. mNet en Video Net worden bestuurd door de P&G-unit Marketing Xchange. De onderneming verplicht haar mensen niet om gebruik te maken van de systemen maar promoot de systemen alsof het producten zijn: er worden focusgroepen en enquêtes gehouden en er is zelfs een reclamebureau ingeschakeld. Van P&G’s 3500 marketingexecutives heeft 80% mNet het afgelopen kwartaal benut, 1000 gebruiken het systeem wekelijks; 14.000 van de ruim 102.000 P&G-werknemers zijn geregistreerd gebruiker. Video Net heeft 8200 gebruikers.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: advertising age<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in