‘Pakket en maildistributie blijft achter’
Dit is de conclusie van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org., in het positioning paper Mail- & Pakketdistributie in Nederland. Thuiswinkeliers willen bezorgsystemen die aansluiten op de wensen van de consument en thuiswinkeliers willen aan alle consumenten door heel Nederland kunnen leveren. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: 'Steeds meer consumenten winkelen op afstand, via catalogi, internet, post, et cetera. De omzetten nemen significant toe en daarmee de behoefte aan capaciteit bij business-to-consumers distributeurs. Traditioneel zijn er maar weinig b-t-c distributeurs in Nederland actief, waardoor het een 'sellers markt' is geworden’, aldus Jongen. Tijdelijke personeelskrapte en stijgende belangen van aandeelhouders van b-t-c distributeurs hebben het gemiddelde serviceniveau de laatste jaren doen afnemen en prijzen opgejaagd, voor thuiswinkeliers én consumenten, concludeert hij. Distributeurs en thuiswinkeliers moeten de krachten bundelen, is Jongens oproep.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid