KLM verkoopt prijsvechter Buzz
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft haar Britse dochteronderneming Buzz verkocht aan Ryanair.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De Ierse luchtvaartmaatschappij betaalt voor 100 procent van de aandelen circa 30 miljoen euro, meldt KLM. De overname betekent een verdere consolidatie in de nog jonge luchtvaartindustrie die de traditionele maatschappijen bevecht met het goedkoop vliegen. Het Britse easyjet, de grootste concurrent van Ryanair, kocht vorig jaar al voor ruim 600 miljoen euro Go en Deutsche BA. KLM wilde in het verleden Buzz ook uitbreiden, maar liet overnamekansen aan zich voorbij gaan. De luchtvaartmaatschappij gaat zich nu volledig richten op Basiq Air, van dochteronderneming Transavia. Daarmee blijft KLM actief in het goedkope segment van de luchtvaartmarkt (ANP).
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente Delft
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid