Overslaan en naar de inhoud gaan

Kledingmerken op zwarte lijst

De Consumentenbond heeft een zwarte lijst opgesteld van zogenoemde zwijgzame bedrijven. Daaronder bevinden zich vooral kledingbedrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om bedrijven die vragen over kinderarbeid, milieuvervuiling en leefomstandigheden van dieren uit de weg gaan. De Consumentenbond is woensdag begonnen met de campagne die ervoor moet zorgen dat de consument mondiger wordt. De bond roept consumenten op te beginnen met de supermarkten te bestoken met vragen over de herkomst van het vlees dat zij verkopen en over de leefomstandigheden van de dieren.

related partner content for mobile comes here

Op de zwarte lijst staat supermarktketen Dirk van den Broek vermeld, samen met negen andere bedrijven. Vooral de kledingindustrie bleek weinig genegen vragen van de Consumentenbond over haar productiewijzen te beantwoorden. Acht van de tien bedrijven op de lijst zijn kledingzaken: Hugo Boss, Miss Etam, Inwear, Steps, Vroom & Dreesmann, M&S Mode, Mexx en Hennes & Mauritz. Van de fabrikanten van mobiele telefoons staat Motorola op de zwarte lijst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
F sweegers

weet iemand misschien welke merken aan kinderarbeid deden want ik doe op mijn school een presentatie over

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in