Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf wil niet van ANP af

De ANP-aandeelhouders PCM en De Telegraaf zijn verdeeld over PCM's plannen om het ANP te verkopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het idee voor verkoop werd bekendgemaakt door bestuursvoorzitter Theo Bouwman van PCM. Hans Elekan, hoofd bedrijfscommunicatie De Telegraaf, bevestigt aan De Journalist dat er gesprekken zijn tussen de aandeelhouders over de toekomst van het ANP. PCM heeft volgens hem aangegeven van zijn aandelen af te willen. De Telegraaf wil dat absoluut niet. Elekan: 'Wij zijn ervan overtuigd dat er ook in de toekomst behoefte zal blijven aan een leverancier van inhoud zoals het ANP en dat daarmee geld is te verdienen. Voor het ANP en dus voor ons als aandeelhouders.' Zo bezien moet het voor De Telegraaf een buitenkansje zijn dat ze het aandelenpakket kunnen vergroten met die van PCM. 'Daarover is nog niet gesproken en ga ik niet speculeren.' Het ANP wil geen commentaar geven.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in