
Dat becijferde Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO) van Publieke Omroep. Naar het programma van NOS Actueel (Ned. 2) keken over de hele avond gemiddeld drie miljoen mensen, naar RTL4 ongeveer 900.000. Het 'piekmoment' lag op beide zenders rond 22.20 uur, toen de diverse lijsttrekkers hun achterban toespraken. Via Nederland 2 zaten toen 4,3 miljoen mensen te kijken, terwijl 1,3 miljoen kijkers RTL4 aan hadden staan. Volgens de KLO werden deze verkiezingen beter bekeken dan de twee voorgaande edities. Zo keken in mei 2,1 miljoen mensen naar de NOS en 1,1 miljoen naar RTL4. In 1998 hadden gemiddeld 1,7 miljoen mensen de NOS aanstaan. Bij de commerciëlen verzorgde RTL5 toen een uitzending die 200.000 kijkers wist te boeien (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee