Mannenbladen Sanoma in nieuwe uitgeverij


In de nieuwe deelneming worden ook de activiteiten van uitgeverij Veldhuis (Moto 73, Wieler Revue), het 50 procent belang in Computeridee en het 50 procent belang in Sportweek ondergebracht. Het plan zou zijn om over een half jaar de nieuwe uitgeverij te vormen. Doelstelling is om Sano-Man de leidende mannenbladenuitgeverij te maken en om makkelijker nieuwe titels te lanceren, te kopen en joint-ventures aan te gaan. Een en ander staat in de interne nieuwsbrief A Capella van Sanoma. ‘De codenaam is Sano-Man en dat zegt meteen alles over de plannen voor de nieuwe uitgeverij. We gaan de krachten van al onze mannenbladen bundelen en we kunnen daarnaast dichter op de markt nieuwe titels voor mannen ontwikkelen’, zegt directeur Pim de Wit in de A Capella. Voor het personeel heeft het plan voorlopig geen gevolgen, aldus De Wit. Het is de bedoeling dat de nieuwe uitgeverij op korte termijn op een eigen locatie wordt gehuisvest, om een ‘eigen cultuur’ te kweken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid