Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo stimuleert Tesco hergebruik van plastic tasjes in Maleisië

Plastic afval is een wereldwijd probleem, ook in Maleisië. Supermarktketen Tesco pakt het probleem daar aan met een speciale plastic tas.

Niet te vergeten

Dit 'onvergetelijke tasje' is een plastic boodschappentas waarmee de supermarktketen mensen niet alleen bewust maakt van het probleem, maar ook zorgt dat ze het wegwerpartikel opnieuw gaan gebruiken. Op het tasje staat namelijk een streepjescode die korting geeft als je het tasje voor de tweede (of derde, vierde, vijfde) keer meeneemt. De Unforgettable Bag is een idee van reclamebureau Grey Maleisië.

related partner content for mobile comes here

70% vergeet zijn tas

Net als in Nederland zijn gratis plastic tasjes verboden in Maleisië. Ondanks dat klanten ervoor moeten betalen, kopen zij nog steeds vaak plastic tasjes bij de kassa. Azliza Baizura Azmel, directeur van Tesco Malaysia zegt tegen persbureau Reuters dat 70% van de consumenten vergeet een tas mee te nemen naar de winkel.

Zo ontstond het idee voor de 'unforgettable bag'. De nieuwe tasjes kosten zo'n 10 cent per stuk en zijn volgens Tesco gemaakt van extra stevig, recyclebaar materiaal. Als het tasje toch stuk gaat krijgen klanten gratis een nieuw exemplaar. Wie de tas een tweede keer gebruikt krijgt een beloning van 5 cent.

De actie is begonnen in hoofdstad Kuala Lumpur en breidt in juni uit in alle 56 Tesco-winkels in Maleisië. Als de actie aanslaat, wil de Britse supermarktketen hem uitbreiden in heel Azië.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in