Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit goede doel maakt slim gebruik van alle kritiek op Facebook

MACMA maakt vrouwen bewust van borstkanker met 'what's on your mind?'

MACMA is een Argentijnse organisatie die aandacht vraagt voor de preventie van borstkanker en bekend staat om zijn slimme Facebook-campagnes. In 2016 hield de organisatie een campagne met plaatjes van mannenborsten, nadat Facebook kritiek kreeg op het feit dat je geen plaatjes van de vrouwelijke varianten mag plaatsen. En ook dit jaar speelt MACMA in op nieuws over het sociale platform.

related partner content for mobile comes here

Privacyproblemen

De campagne heet 'what's on your mind?', de zin waarmee Facebook gebruikers oproept om iets te delen op het platform (in het Nederlands: 'wat ben je aan het doen?'). De video (reclamebureau David) draait om het feit dat meer mensen zich bewust zijn van privacyproblemen op sociale media, vooral na het schandaal rondom Cambridge Analytica.

De voice-over vertelt dat Facebook veel informatie opslaat over gebruikers: van favoriete pornofilm tot politieke voorkeur. Maar één ding weet Facebook niet, namelijk hoe het gaat met je borsten.

Oproep

'They just can't stand them', zegt de voice-over. Hoewel Facebook inmiddels bepaalde foto's van borsten toestaat op het platform (bijvoorbeeld als het gaat om campagnes of vrouwen die borstvoeding geven), blijft het volgens MACMA lastig om dit soort foto's te verspreiden tijdens een campagne.

Daarom roept de organisatie kijkers op het filmpje te delen op sociale media met hashtags als '#EarlyDetection' en '#Macma'. Verder benadrukt MACMA hoe belangrijk het is voor vrouwen om zichzelf regelmatig te checken op verschijnselen van borstkanker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in