Overslaan en naar de inhoud gaan

Politie Rotterdam wint prijs beste publieke communicatie met Operation CookieMonster

Het won zowel bij het publiek als de vakjury van de Galjaardprijs.
Politie Rotterdam wint Galjaardprijs
Politie Rotterdam wint Galjaardprijs
© Foto: Twitter via Trycia van Brug
Politie Rotterdam wint Galjaardprijs
Politie Rotterdam wint Galjaardprijs
© Foto: Twitter via Trycia van Brug

De Politie Eenheid Rotterdam is de grote winnaar bij de Galjaardprijs 2023 voor beste publieke communicatie. Het won met de met de zogenoemde Operation CookieMonster zowel de publieksprijs als die van de jury.

related partner content for mobile comes here

De winnaar werd donderdag bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse Nationaal Congres voor Publieke Communicatie, PubCom23. Dit wordt georganiseerd door Logeion.

Dataroof

Operation CookieMonster centreerde zich rond een grote dataroof van 2 miljoen mensen van wie ‘online fingersprints’ zijn gestolen en verhandeld op de criminele handelswebsite Genesis Market. Zo’n 50.000 Nederlands werden slachtoffer.

De politie Rotterdam zette een speciale online tool in op politie.nl/checkjehack  waarmee ze kunnen checken of hun gegevens zijn verhandeld en wat mensen moeten doen om te voorkomen dat hun online fingerprint wordt misbruikt.

5 finalisten

Tot de finale waren 5 projecten doorgedrongen. Naast de Politie Eenheid Rotterdam waren dat De Gemeente Zaanstad (burgemeester als influencer), de gemeente Eindhoven (Eindhovense Klusbus), Gemeente Delft en Concepteurs (nieuw Riool in Tanthof-Oost) en Rijksinspectie Digitale Infrastructuur ('Op zoek naar Chef Porto').

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in