Online scheerabonnementen doen het goed, dus gaat ook Gillette (eigendom Procter & Gamble) hier aan de e-commerce: consumenten kunnen vanaf deze maand op vaste tijdstippen hun scheermesjes thuisbezorgd krijgen. Nederland is het eerste Europese land waar de Gillette Shave Club wordt gelanceerd. In de VS loopt al langere tijd een bezorgdienst.
De abonnementsvorm stem je af op je scheergedrag: twee keer per week, om de dag of elke dag. Vervolgens valt het nieuwe mesje op de deurmat op het moment dat de oude aan vervanging toe is. Abonnees krijgen de mesjes gratis thuisbezorgd. Gillette werkt hiervoor samen met Pleinshoppen.
Charlie Pierce, group president Gillette global grooming, zegt er het volgende over: ’Met de lancering van de Gillette Shave Club brengen wij ‘the best a man can get’ tot leven. De Shave Club is een resultaat van de zichtbare toenemende vraag naar scheermes-abonnementen onder onze trouwe gebruikers. Met de Gillette Shave Club krijgen mannen hun favoriete Gillette scheermesjes op de deurmat op het moment dat ze deze nodig hebben.’
In Nederland timmert het merk Boldking al sinds 2013 aan de weg met een bezorgdienst, waarbij je vier mesjes ontvangt voor een tientje. Dat is goedkoper dan een abonnement op de meeste Gillette-mesjes. Gillette geeft derhalve aan dat de mesjes 15 procent goedkoper zullen zjn dan in de winkel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!