War on talent is ‘geweldige kans’ in nieuwe campagne van Randstad

Het uitzendbedrijf presenteert ‘Andersom solliciteren’, door DentsuAchtung. Ook is er een gelijknamig digitaal event.

Directeuren in de rij voor talent, in plaats van andersom

Randstad springt met zijn nieuwe campagne in op de war on talent. Het zijn tegenwoordig niet meer de werknemers die in de rij staan voor een potentiële nieuwe baan, maar werkgevers die naarstig op zoek zijn naar de juiste man/vrouw/x op de juiste plek. In de campagne van het uitzendbedrijf, ontwikkeld door DentsuAchtung, staat daarom 'Andersom solliciteren' centraal.

Het aantal openstaande vacatures staat momenteel op een recordaantal van 400.000. Tegelijkertijd laten cijfers van het UWV zien dat slechts 3,3 procent van de beroepsbevolking momenteel werkloos is. Een zorgwekkende ontwikkeling, maar vanuit het perspectief van werknemers is dit juist een 'geweldige kans', vindt Randstad.

Vervreemdend beeld

In de campagne zien we bedrijven solliciteren bij talent, in plaats van andersom. 'Het is een leuk en vervreemdend beeld om directeuren in de rij te zien zitten om hun vacature te vullen', aldus head of campaigns Pim Beekman.

Dit gaat overigens echt gebeuren, in de vorm van een digitaal event van Randstad op donderdag 23 juni. 'We gaan precies andersom solliciteren, het laat ook zien dat deze campagne een schot in de roos is', zegt marketingdirecteur Nic Huiskes. Bedrijven als KLM, KPN, Thuisbezorgd en NS hebben zich al aangemeld.

De campagne wordt uitgerold op televisie (vanaf 1 juni), radio en social media. Bekijk 'm hieronder:

Credits:
Opdrachtgever: Randstad Nederland

Strategie & Concept & Productie: DentsuAchtung
Regisseur: Beer ten Kate
Productiemaatschappij: Bruut Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie