Premium

Cannes: Nederland niet in de prijzen op derde dag

Ondanks 13 nominaties was er geen Leeuw voor Nederlandse campagnes.

Een overzicht van de Leeuwen op woensdagavond. Geen enkele Leeuw voor Nederland ondanks 13 nominaties.

In Creative data waren er shortlistnoteringen voor Car-2-Bike van Veloretti Bikes, een inzending van Veloretti zelf en Snelweg Sprookjes van Volkswagen –
ACHTUNG!mcgarrybowen en Kraftwerk (Isobar).

De Grand Prix ging naar Go back to Africa – Black & Abroad -
FCB/SIX, Toronto.

In Creative strategy was de GP voor The E.V.A. Initiative  - Volvo Cars – Forsman & Bodenfors, Gothenburg

 

In Direct waren We are an airline – KLM en Car commercial to go – Centraal Beheer genomineerd, maar DDB Amsterdam won geen Leeuwen voor beide campagnes. Ook geen prijs voor Ha(u)te couture van Diesel, Publicis Italy (waaraan Sizzer Amsterdam meewerkte).
 

De Grand Prix ging naar The Whopper Detour – Burger King – FCB New York.

In Media haalde Nederland vier keer de shortlist (2x Gumshoe – Amsterdam Metropolitan Area – Publicis Amsterdam, We are an airline – KLM – DDB Amsterdam en
Car commercial to go – Centraal Beheer – DDB Amsterdam). Geen van de genomineerde campagnes wist een Leeuw te winnen.

Air Max Graffiti Stores – Nike - AKQA, São Paulo won in deze categorie de Grand Prix.

In PR waren (2x) Oceans week – AB Inbev – Wieden+Kennedy Amsterdam en The biggest secret diet – Albert Heijn ism Diabetes Fonds – TBWA\Neboko tot de shortlist doorgedrongen. Ze wisten dit niet te verzilveren.

Winnaar van de GP: The Tampon Book: A book against tax discrimination van Scholtz & Friends Berlin.

 

In Social & Influencer was er toch een Nederlands succes: Er was goud voor Be a follower side:bizz – Diesel, Publicis Italy, waaraan Sizzer Amsterdam heeft meegewerkt.

Awaken the phantom – film – Nike Football – Wieden + Kennedy Amsterdam en Car commercial to go – Centraal Beheer – DDB Amsterdam waren genomineerd, maar wonnen geen Leeuw.

De GP was voor Keeping Fortnite Fresh - Wendy’s - VMLY&R, Kansas City.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie