Publicis Groupe heeft voor 3,9 miljard euro marketingunit Epsilon van Alliance Data overgenomen. Met de stap versterkt de Franse communicatieholding zijn positie op de (Noord-)Amerikaanse markt.
Twee weken geleden werd de deal al aangekondigd, vandaag is het officieel. Publicis Groupe wil een rol spelen in de snel veranderende markt die steeds meer gedreven wordt door online klantdata.
Epsilon brengt data van zo'n 160 miljoen individuele klanten in. CEO Arthur Sadoun zegt overtuigd te zijn dat de overname een goede stap is 'in een wereld waarin data het centrum zijn van alle beslissingen en de mobiele telefoon ons belangrijkste apparaat is geworden'.
Vijf jaar geleden stak Publicis na het mislukken van de fusie met het Amerikaanse Omnicom 3,7 miljard euro in de overname van digitaal tech consultantbedrijf Sapient.
Publicis draaide een minder vierde kwartaal in 2018, maar verwacht de tweede helft van dit jaar betere tijden. Beleggers straften het concern daarvoor af. De koers daalde het afgelopen jaar met 15 procent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!