Gospooky is door TikTok gecertificeerd als een officiële Marketing Partner, naar eigen zeggen de eerste in Nederland. Het social technology agency mag die titel wereldwijd voeren en verwacht er onder andere nieuwe klanten mee binnen te halen.
TikTok-strategie
TikTok heeft een wereldwijd partnerprogramma, met op moment van schrijven 124 partners. Gospooky staat hier op moment van schrijven nog niet bij. Het Nederlandse agency begeleidt merken onder meer bij het maken van een social strategie voor TikTok en andere platformen. De erkenning door TikTok maakt Gospooky de eerste Nederlandse Marketing Partner.
Lees ook: het interview met Gospooky over de uitbreiding naar de Verenigde Staten
Wisselwerking
Wat heeft Gospooky daaraan? Medeoprichter Liam Tjoa zegt tegen Adformatie: ‘Allereerst is het directe lijntje met TikTok natuurlijk heel belangrijk. We kunnen direct schakelen en krijgen de beste inzichten. Daarnaast is het voor ons een kans om met nieuwe klanten in aanraking te komen. TikTok heeft klanten die bepaalde diensten niet aanbieden en wij wel, dus refereert TikTok die klanten naar ons. Het is een wisselwerking: wij doen dat ook.’
Gevraagd naar de wisselwerking, antwoordt Tjoa: ‘TikTok heeft heel veel van de kennis die wij in huis hebben niet. Een campagne uitrollen doet TikTok in mindere mate, maar de strategie erachter en hoe dat met elkaar moet samenwerking, dat biedt TikTok niet aan. Daar heeft het socialmediabedrijf partners voor en wij worden dus de eerste marketing partner in Nederland.’
Meer samenwerkingen
Gospooky en TikTok treffen voorbereidingen voor meer internationale samenwerkingen, bevestigt Tjoa. Het socialmediaplatform heeft bijvoorbeeld ook Sound Partners. Zo mag het Nederlandse MassiveMusic zich sinds oktober een TikTok Sound Partner noemen.