Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP zet activiteiten Rusland stop, Cannes Lions doet Russen in ban

Bureauconcern heeft 1400 medewerkers in Rusland. Cannes biedt Oekraïners gratis toegang en betaalt inschrijfgeld inzendingen terug.
Cannes Lions steunt Oekraïners, onder meer met deze afbeelding
Cannes Lions steunt Oekraïners, onder meer met deze afbeelding
Cannes Lions steunt Oekraïners, onder meer met deze afbeelding
Cannes Lions steunt Oekraïners, onder meer met deze afbeelding

WPP beëindigt zijn activiteiten in Rusland. Verdere aanwezigheid ‘strookt niet met de waarden van ons bedrijf’, maakte het bekend in een verklaring.

related partner content for mobile comes here

WPP heeft bijna 1.400 mensen in Rusland. Het concern zegt de impact van deze beslissing op de Russische collega’s te betreuren. ‘We zullen hen ondersteunen en nauw samenwerken met onze klanten en partners bij het stopzetten van onze activiteiten.’

Ook maakte WPP bekend financiële en andere vormen van praktische hulp te bieden aan de 200 medewerkers in Oekraïne. ‘Die hebben buitengewone veerkracht en moed getoond in het licht van de gruwelijke aanval op hun land.’

WPP werkt samen met UNHCR, de VN-vluchtelingenorganisatie, aan een fundraising-campagne voor de slachtoffers in de Oekraïne. 

Cannes doet Russen in ban

Ook de organisatoren van Cannes Lions hebben maatregelen genomen naar aanleiding van de oorlog in de Oekraïne. Er is een ban op Russische inzendingen en deelname aan het prijzenfestival ‘ondanks onze wens om creativiteit van waar dan ook te vieren’.

Bovendien kunnen alle Oekraïense creatieven Cannes Lions gratis bijwonen en krijgen bureaus uit Oekraïne die campagnes hebben ingezonden hun inschrijfgeld teruggestort.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in