Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne Bol.com draait om zelfrelativering

Nieuw modeplatform mikt op moderne vrouw die ‘soms gewoon moet rennen voor de bus’. Volgens de webwinkel is dit de grootste kopersgroep.
Nieuwe campagne Bol.com
Nieuwe campagne Bol.com

Bol.com lanceert een nieuw platform gericht op zijn mode-assortiment, ofwel 'De winkel van mode om in te leven'. Met het platform richt de webwinkel zich op de Nederlandse en Vlaamse vrouw die het belangrijk vindt om er mooi uit te zien, maar ook weet dat fashion 'niet boven alles gaat'.

related partner content for mobile comes here

Gewoon rennen voor de bus

Bol.com laat in de tv-commercial 'echte zelfbewuste vrouwen' zien die evengoed 'alle aandacht opeisen door hun coole catwalk look'. Waar topmodellen in de wereld van fashionista’s veelal op hun eigen tempo strutten, moet je in het echte leven soms gewoon rennen voor de bus, zo luidt het credo.

Zelfrelativering

'We zijn een nuchter Hollands merk dat communicatie met een knipoog maakt. Daar blijven we met deze nieuwe campagne trouw aan en het helpt ons op te vallen binnen de fashionbranche', legt Renee de Brouwer, campagnemanager van Bol.com, uit. 'Waar modecommunicatie vaak draait om zelfverzekerdheid, focussen we in deze campagne juist op zelfrelativering. De wereld draait om meer dan kleding, hoewel je er ook leuk wil uitzien.'

Nuchtere blik op mode

Op de vraag of de nadruk op deze 'zelfbewuste vrouw' niet juist belerend overkomt, zegt Niels Moes, manager marcom b2c bij Bol.com: 'De campagne gaat vooral over de nuchtere blik die we als Bol.com op de modewereld hebben. Daarin wordt vaak een beeld geschetst dat niet overeenkomt met de werkelijkheid. Mode om in te leven gaat over je goed voelen in kleding, maar het moet ook gewoon draagbaar zijn in alledaagse situaties. Dat hebben we geprobeerd te laten zien.' Wordt de modebewuste man ook bediend? Moes: 'Mode is universeel, dus ja, we houden ook rekening met de man. Wel zien we dat vrouwen de grootste kopersgroep zijn en daarom leggen we hier meer de focus op.'

De campagne, ontwikkeld in samenwerking met bureaus Dept en Czar, wordt uitgerold op televisie, social media, out of home, display en online video. Bekijk 'm hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in