Overslaan en naar de inhoud gaan

Podcast van de Week: Beginner to Buyer

Audiobureau Airborne kiest de podcast van de week. Onderscheidende audioproducties van adverteerders waar de consument graag naar luistert.
Beginner to Buyer.
Beginner to Buyer.
Beginner to Buyer.
Beginner to Buyer.

In het leven verlopen heel veel dingen volgens een vast patroon. Het krijgen van een kind, het kiezen van een studie, het aanschaffen van een auto, trouwen en ga zo maar door. Het ironische van dit soort ‘life events’ is dat miljoenen mensen je zijn voorgegaan, waarmee het verre van unieke ervaringen zijn. Maar dat doet natuurlijk niets af van de impact die het heeft op persoonlijk niveau. Dan staat alles in het teken van dat grootse moment. En vaak gaat dat gepaard met een grote informatiebehoefte, om goed voorbereid te zijn of om een doordachte beslissing te kunnen nemen. 

related partner content for mobile comes here

Honger naar informatie

Het kopen van een huis is zo’n life event. Zeker als je het voor de allereerste keer doet, heb je een grote honger naar informatie. Hoe vind je een huis? Hoeveel kun je eraan uitgeven? Hoe breng je een goed bod uit? Doe je dat dan met of zonder makelaar? Met wat googelen kom je vanzelfsprekend een heel eind: financiële dienstverleners, belangenverenigingen, makelaars… talloze partijen delen online hun kennis over wat je wel en niet moet doen. Maar in plaats van eindeloos het web af te struinen, zou het fijn zijn om dit alles in audiovorm tot je te nemen?

Plezierige mix

Bovenstaande vraag moet het startpunt geweest zijn voor de podcast ‘Beginner to Buyer’, van de Amerikaanse bank Chase. De uitkomst is een 10-delige reeks waarin ze alle stappen doorlopen om een huis te kopen - de titel verraadt ‘t al. De afleveringen van ongeveer 30 minuten lang behandelen elk een stap in het proces. Dat maakt de serie heel overzichtelijk en functioneel, aangezien je meteen de aflevering kunt aanklikken die voor jou relevant is. Het start met de vraag waarom je überhaupt zou moeten overwegen om een huis te kopen, om vervolgens te focussen op zaken als het onderhandelingsproces en de hypotheek. 

Journalist Nadeska Alexis praat met ervaringsdeskundigen (oftewel: huizenkopers) en experts, zoals financieel adviseurs en makelaars. Zo ontstaat er een plezierige mix in informatie en de meer menselijke verhalen. 

Minpuntje is dat het niveau van de productie laag ligt, waarbij vooral de matige geluidskwaliteit opvalt. Maar omdat de reeks tijdens een lock-down periode is ontwikkeld, zullen we de serie daar niet op afrekenen.

Monumentaal

Chase profileert zich met deze productie als een partij die ondersteunt met kennis. Iets dat elke keer weer opnieuw relevant is voor mensen die de ‘unieke’ ervaring doormaken van het kopen van een huis. Daarmee is Beginner to Buyer een vorm van monumentale content, iets dat een lange levensduur heeft. Het is geen serie die in de top van de charts terecht zal komen, maar wel eentje die nog jaren steeds weer opnieuw beluisterd zal worden. En dat uitgangspunt, waarbij je als merk of bedrijf luisteraars in de vorm van audio helpt bij belangrijke ‘life events’, dat is iets dat op veel meer plekken bruikbaar is.   

Luister naar Beginner to Buyer op Spotify.

Meer luisteren?

Alle eerdere ‘podcasts van de week’ vind je op deze overzichtspagina. Gelijk luisteren? Dat kan met deze handige afspeellijst op Spotify.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in