Overslaan en naar de inhoud gaan

Orlando Wood trekt ten strijde tegen slecht te onthouden reclame

Wood wil meer bewustwording creëren voor de ‘basiswetten van onthoudbaarheid’ van commerciële boodschappen.
Orlando Wood trekt ten strijde
Orlando Wood trekt ten strijde
© DDB Unlimited
Orlando Wood trekt ten strijde
Orlando Wood trekt ten strijde
© DDB Unlimited

Orlando Wood, marketingwetenschapper en succesvol auteur, luidt de noodklok over waste in advertising. In een Memorability Workshop, georganiseerd door DDB Unlimited (8 maart, 16.00 uur), trekt hij samen met Aad Kuijper en Joris Gruiters ten strijde tegen commerciële boodschappen die niet goed genoegen worden onthouden. Wood spreekt van een ‘crisis in creativity’.

related partner content for mobile comes here

In zijn boek Lemon, windt Wood zich op over de vervlakking in advertising. ‘En terecht’, zegt Dick van der Lecq van DDB Unlimited, ‘want we weten dat slechts 4 procent van alle commerciële boodschappen positief wordt onthouden. Focus op de korte termijn heeft veel performance marketing en disposable content opgeleverd, maar pijnlijk weinig herinnering. Focus op de langere termijn, bijvoorbeeld op purpose, heeft niet zelden geleid tot abstracte manifesto-films die het goed doen in bestuurskamer en neuroscanner, maar nauwelijks sporen achterlaten in recall-onderzoek.’

Basiswetten

Natuurlijk vindt Wood dat marketeers moeten aansluiten op tijdgeest, nieuwe generaties en nieuwe trends. Maar hij wil meer bewustwording creëren voor de ‘basiswetten van onthoudbaarheid’. In de workshop neemt hij de deelnemers mee in de structuur van het brein en de consequenties hiervan voor reclamemakers. ‘Met voldoende impact komen zij wel in het kortetermijngeheugen, maar voor een positie in het langetermijngeheugen is veel meer nodig.’

Aad Kuijper (cco) en Joris Gruiters (head of strategy) zullen de ‘lessons learned’ voorzien van concrete voorbeelden en vertalen naar onze dagelijkse praktijk. De presentaties worden afgesloten met een debat en borrel.

Het event op 8 maart 16.00 uur bij DDB Unlimited is alleen toegankelijk voor genodigden. Onder de lezers van Adformatie werkzaam bij adverteerders worden 10 kaarten verloot. Aanmelden kan via: emma.thomassen@ddbunlimited.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in