Overslaan en naar de inhoud gaan

Scapino frist merk op en lanceert ‘Neem die stap’-campagne

Schoenenretailer Scapino lanceert een nieuwe positionering en begeleidende merkcampagne, ontwikkeld door Persuade en Abovo Media.
Scapino wil meer 'likeable' worden
Scapino wil meer 'likeable' worden

De retailer spreekt de ambitie uit om toegankelijker te worden voor een bredere doelgroep. Inmiddels is een 'update' van de 175 winkels verspreid over Nederland in volle gang. Ook het merk krijgt een update.

related partner content for mobile comes here

Scapino omschrijft zichzelf als een van de best bewaarde geheimen onder de schoenenretailers. Het bedrijf bestaat al sinds 1974, toch kennen maar weinig mensen het verhaal achter de formule (kwalitatief en betaalbaar schoenenassortiment). Tijd voor een opfrissing dus, waarvoor Persuade, dat vooral bekendstaat als 'het bureau' van Zeeman, tekende voor de campagne genaamd 'Neem die stap. Scapino'. Ook is er een nieuwe visuele stijl die '360 graden kan worden doorvertaald'. De begeleidende merkcampane wordt crossmediaal ingezet op televisie, social media, online, in folders en in de winkels. Abovo Media is verantwoordelijk voor de media-inzet.

Nieuw avontuur

Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade, zegt: 'De beweging die we willen maken, vraagt om een holistische aanpak. We hebben een sterke basis neergezet voor het merk en pakken de totale klantbeleving aan. De basisgedachte is dat Scapino met goede kwaliteit schoenen voor lage prijzen de mogelijkheden voor de consument vergroot. En dat nieuwe schoenen vaak het begin zijn van een nieuw avontuur, zoals beginnen met hardlopen, een nieuwe carrièrestap of het Pieterpad lopen. We moedigen mensen aan deze stappen te nemen.'

Willem-Albert Bol, ceo van Abovo Maxlead, vult aan: 'Het is een eer om te bouwen aan dit oer-Hollandse merk, dat uit hetzelfde ondernemershout gesneden is als wij. Ik verwacht dat Scapino met deze herpositionering een meer likeable en toegankelijk A-merk zal worden.'

Bekijk de tv-commercial hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in