Overslaan en naar de inhoud gaan

Fantastische verkiezingsfilm VVD Rotterdam is geïnspireerd op een reclameklassieker

Vincent Karremans en filmmaker Harald Swinkels brengen een on-Nederlande productie van 3 minuten.
Vincent Karremans plukt een kogel uit de lucht in campagnefilm
Vincent Karremans plukt een kogel uit de lucht in campagnefilm
Vincent Karremans plukt een kogel uit de lucht in campagnefilm
Vincent Karremans plukt een kogel uit de lucht in campagnefilm

De Rotterdamse VVD-lijsttrekker Vincent Karremans presenteert zich met een wel erg bijzondere film voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

related partner content for mobile comes here

In een drie minuten durende video van on-Nederlandse kwaliteit loopt Karremans 's avonds langs de grote problemen van 'de enige metropool'van Nederland. Van het klimaat en huisjesmelkers tot verpaupering, criminaliteit en schietpartijen. Terwijl hij een kogel uit de lucht pakt: ‘Ik kan het weten, er is ook geschoten in mijn eigen f**ing straat.’

Een oplossing is ook nabij, de bijna-superman Karremans die als ondernemer weet hoe hij dingen voor elkaar krijgt en problemen weet op te lossen. 

Zijn tocht tegen het kwaad eindigt bij het stadhuis aan de Coolsingel waar oud-burgemeester en VVD-mastodont  Ivo Opstelten hem toespreekt: ‘Fraai filmpje, maar nu aan de slag voor Rotterdam.’

Crew van 37 mensen

De campagnevideo is gemaakt door filmmaker Harald Swinkels en is overduidelijk geïnspireerd door de reclamerklassieker Carousel, waarmee Philips in 2009  zijn LCD televisie met een beeldformaat van 21:9 promootte (zie onder voor een vergelijking). 

Wat de kosten zijn van de productie wil de VVD niet bekendmaken, er zou een crew van 37 man bij betrokken zijn en op elf locaties in de stad gefilmd. Karremans zegt in het AD  een paar jaar jaar bezig te zijn geweest met de fondsenwerving ervoor. 

In de vorige verkiezingen presenteerde hij zich ook al met een zeer professionele campagnefilm, die ook toen een bekende commercial 'citeerde'. Karremans eindigt die spot met ontbloot bovenlijf en zegt, met een knipoog naar de Old Spice Reclame, 'I'm on a horse.''

(met dank aan Andrew Maaldrink)   

De commercial van VVD-lijsttrekker Vincent Karremans:

De Carousel-commercial van Philips uit 2009

De campagnefilm van Karremans uit 2018: I'm on a horse

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in