Overslaan en naar de inhoud gaan

'Eerste grote Delta-campagne door 12 procent van de bevolking gezien'

De internetprovider startte in november zijn eerste landelijke tv-campagne. Telecompaper meldt dat de tv-spot vooral 55-plussers bereikte.
Delta tv-spot
© Schermafbeelding YouTube
Delta tv-spot
© Schermafbeelding YouTube

De Zeeuwse internetprovider Delta heeft met zijn eerste landelijke tv-campagne twaalf procent van de Nederlandse bevolking bereikt. Dat stelt Telecompaper op basis van representatief onderzoek onder consumenten. De tv-spot had als doel de naamsbekendheid van Delta vergroten en te benadrukken dat Delta glasvezelinternet aanlegt. Er is niet gefocust op een productaanbod. 

related partner content for mobile comes here

Tussen de 15 en 20 procent van de 55-plussers heeft de tv-spot gezien, claimt Telecompaper. Deze leeftijdsgroep kijkt sowieso het meest naar lineaire televisie. Jongeren doen dat minder en daarom heeft zo'n zes procent van de Nederlanders tussen 24 en 35 jaar de campagnevideo gezien. 

Een campagnevideo van Delta is hieronder te bekijken.

Telecompaper was eerst minder enthousiast

Volgens Telecompaper heeft Delta met een gemeten zichtbaarheid van twaalf procent in november en december 'goede resultaten weten te boeken', ook omdat concurrerende providers als KPN en Ziggo grotere advertentiebudgetten hebben en - mede daarom - meer Nederlanders bereikten.

Opvallend is dat Telecompaper in een inmiddels verwijderd Engelstalig artikel een hele andere toon aansloeg over de Delta-campagneresultaten. Dat artikel had de titel 'Reclamecampagne Delta heeft nog niet geleid tot stijging spontane naamsbekendheid.' De Nederlandse url van dit bericht verwijst inmiddels door naar het positievere artikel. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in